Instructional Design Lab

Hang-hírlevél #001 Pedagógiai mítoszok, praktikus sablonok és az MI a mindennapjainkban

November 04, 2023 Bognár Amália, Kovács Márk, Matlári Andrea, Ollé János Season 1 Episode 12
Instructional Design Lab
Hang-hírlevél #001 Pedagógiai mítoszok, praktikus sablonok és az MI a mindennapjainkban
Show Notes

Ebben az adásban útjára indul a kétheti hang-hírlevél, a podcast a podcastben :) Rendszeres beszélgetéssorozat az elmúlt 2 hét érdekességeiről, rendezvényeiről és aktualitásairól. Szemlézett és szelektált hírek és hozzá kapcsolódó saját kommentjeink elsősorban az e-learning fejlesztő képzés hallgatóinak, de valójában bárkinek, akit foglalkoztat a instructional design tématerület.

Az adás témái:

A pedagógia mítoszok káros hatása az tanítási-tanulási folyamatra vagy akár e-learning fejlesztésekre. Kapcsolódó kutatásról a tanulmány a Nature folyóiratban: https://go.nature.com/47jry9O

Hol és mikor keletkeznek a mítoszok? Nézzük meg a konnektivizmus példáját!

Hasznos vagy ártalmas a digitális történetmesélés? Releváns blogbejegyzések itt:
https://bit.ly/hanghirlevel-001-1 és itt: https://bit.ly/hanghirlevel-001-2

Baj-e hogy az LMS túlságosan is testre szabható? https://bit.ly/hanghirlevel-001-3

A sablonok szerepe a fejlesztő munkában: segítség vagy a kreatív hozzáadott érték ellenhatása? Jobbak az MI-alapú sablonok, vagy ott ugyanezekkel a dilemmákkal találkozunk?

Van olyan MI alap- kurzuskészítő alkalmazás, ami akár oktatási hatású is lehet, mert végigvezet a fejlesztés folyamatán és pont a használatával tanuljuk meg hogy hogyan is lehetne valamit jól csinálni? Létezhet edukatív sablon támogatás? https://bit.ly/hanghirlevel-001-4

Többet beszélünk az MI alkalmazások globális hatásáról mint amennyire ténylegesen is használjuk őket? MSZT Oktatásszociológiai Szakosztály „A mesterséges intelligencia és az oktatás" online műhelykonferencia https://bit.ly/hanghirlevel-001-5

Amire már nem is jutott időnk: attitűdformálás az oktatási programfejlesztésben. A We-Learning podcast adása itt: https://bit.ly/hanghirlevel-001-6